Villkor för utbildningar hos Säkra Liv Norden AB
Betalning
- Kursavgiften kan betalas via företagsfaktura, antingen som e-faktura eller pappersfaktura. Vid pappersfaktura tillkommer en administrationsavgift på 60 kr.
- Betalningsvillkor: 14 dagar på samtliga fakturor.
- Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr.
Bokning & Avbokning
- Bokning/anmälan är bindande.
- Vid byte av kursdeltagare senast 24 timmar innan kursstart tillkommer en administrativ avgift på 300 kr.
- Vid byte av kurstillfälle i god tid debiteras en avgift på 300 kr per deltagare.
- Vid e-learning gäller 100% debitering vid aktivering av utbildningen. För full återbetalning får utbildningen inte ha aktiverats.
Vid avbokning:- Senast 24 timmar innan kursstart: 100% av kursavgiften debiteras.
- 2–7 dagar innan kursstart: 50% av kursavgiften debiteras.
- Vid uteblivet deltagande debiteras 100% av kursavgiften.
- Vid sjukdom kan fakturan krediteras mot uppvisande av läkarintyg.
- Kampanjer eller erbjudande kan ej kombineras med rabatterade priser eller andra kampanjer/erbjudande.
Inställda kurser
- Vi förbehåller oss rätten att ställa in ett kurstillfälle vid för lågt deltagarantal.
- I sådana fall kontaktar vi er och erbjuder möjligheten att byta kurstillfälle.
Distansutbildningar
- Vid distansutbildning är det obligatoriskt att ha en fungerande mikrofon och kamera.
- Vid distansutbildning måste den praktiska släckövningen genomföras inom 6 månader av en arrangör godkänd av SVEBRA.
E-learning
- Vid köp av en e-learningkurs som endast består av en digital del kan utbildningen inte avbokas efter att bokningsbekräftelsen skickats ut. Licensen anses då vara förbrukad.
- Vid byte av kursdeltagare innan påbörjad e-learningkurs tillkommer en administrativ avgift på 300 kr.
Privatpersoner
- För privatpersoner tillämpar vi Distansavtalslagen och Distansköplagen.
- Privatpersoner måste betala fakturan innan produkten skickas.
Resekostnad
- Vid utbildningar på plats tillkommer resekostnad på 90 kr/mil (tur & retur).
Släckövningar
- Kostnadsfri släckövning erbjuds hos Säkra Liv Norden AB (Stockholm) om du har gått vår kurs Brandfarliga heta arbeten.
- Kostnadsfri släckövning erbjuds även på följande orter, vanligtvis inom 10 arbetsdagar från kurstillfället:
Avesta, Borlänge, Enköping, Falun, Gagnef, Gävle, Göteborg, Hedemora, Helsingborg, Hofors, Leksand, Mora, Rättvik, Sala, Sandviken, Säter, Tierp, Umeå, Uppsala, Varberg, Västervik. Detta gäller ej vid kurser på andra språk som tillhandahålls under helger.
- Vid uteblivet deltagande av den inbokade släckningen som inte meddelas senast 24 timmar i förväg, förbrukas din kostnadsfria släckning. För en ny släckövning tillkommer en kostnad på 500 kr exkl. moms.
Nöjd kund-garanti
- Vi erbjuder 100% nöjdkundsgaranti. Om du inte är nöjd med utbildningen får du pengarna tillbaka, men ditt certifikat återkallas. Detta ska ske samma dag som avslutad kurs.
Villkor vid köp av produkter
Äganderättsförbehåll
Varor förblir Säkra Liv Norden AB’s egendom tills full betalning skett.
Leveransvillkor
Vi skickar dina varor som regel inom 1-7 arbetsdagar från det att vi tagit emot din order (för privatpersoner levereras dina varor efter betalning). Beställningsvaror kan ibland ta lite längre tid. Leveranstiden kan vara lite olika beroende på leveranssätt. Vi reserverar oss för leveransförseningar utanför vår kontroll.
Fraktkostnader
Ingen extra kostnad för frakt(inom Sverige).
Vi använder i första hand spårbara fraktalternativ för din och vår säkerhet.
Säkra Liv Norden AB strävar efter att vara ett miljövänligt företag därför kan vissa leveranser ske i återanvända kartonger.
Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress du angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med oss.
Ångerrätt
Ångerrätt gäller endast om varan med originalförpackning är i oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut.
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig.
För företag debiteras 10% av beställt belopp på returnerade eller avbeställda produkter.
Köparen står för fraktkostnaderna vid åberopande av ångerrätt. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundtjänst innan du skickar tillbaka varor.
Vid åberopande av ångerrätt:
• Meddela Säkra Liv Norden AB’s inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt.
• Returnera varan, i produktkartongen med det avsedda inneremballaget, snarast och senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss om att du att avtalet frånträds.
• Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör (bruksanvisning, batterier etc.) ska finnas med i returen.
Säkra Liv Norden AB förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. Säkra Liv Norden AB löser ej ut paket mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
Avbeställning av produkt
Om du vill avbeställa en icke förbetald order gör du det lättast direkt på vår kundtjänst på telefon 0707-900 740.
Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.
Köparens ansvar att kontrollera mottaget gods
Om de beställda varorna levereras med företagspaket eller postpaket ska man som mottagare kontrollera godset vid ankomst/uthämtning och notera eventuella transportskador innan mottaget gods kvitteras. Detta för att kunna reklamera eventuell transportskada.
Gör följande:
• Syna av emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern
• Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust på fraktsedeln/handskannern
Dolda skador ska anmälas inom fem dagar. Kontakta därefter Säkra Liv Norden AB för vidare hantering och kontakt med transportföretaget.
Reklamation
För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel.
Visar det sig att skadan är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 500 kr för testarbetet. Säkra Liv Norden AB ansvarar ej för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara. Vid eventuell tvist följer Säkra Liv Norden AB Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Paket som inte hämtas
Kunden ansvarar för att vid beställningen ange en giltig och korrekt leveransadress. Om försändelsen returneras till Säkra Liv Norden AB på grund av felaktig adress eller ej uthämtad försändelse debiteras en retur- och expeditionsavgift för att täcka våra kostnader. Ej uthämtad försändelse debiteras 300 kr ex moms. Kunden meddelas i sådant fall via e-post.
Garantier
Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare.
Säkra Liv Norden AB lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.